Snižte přísun nesprávných karbohydrátů

 

Patří brambory, těstoviny, chléb a rýže mezi Vaše oblíbené? Jak často si dopřejete koláče, sušenky, pečivo, sladkosti nebo křupky? Uvedené potraviny připravíme snadno a rychle a jsou navíc velmi chutné. Není proto žádných překvapením, že tvoří většinu moderní stravy. Bohužel nesprávné karbohydráty - cukry a škroby - jsou důvodem, proč tolik lidí trpí obezitou. Mnoho z těchto potravin se v organismu velmi rychle přeměňuje na cukry a pokud je nespotřebujeme ihned jako okamžitou pohonnou látku, jsou uskladněny v organismu v podobě tuku.

Zdrojem správných karbohydrátů je naproti tomu čerstvá zelenina, která obsahuje současně i pro organismus nezbytnou vlákninu. Zelené fazolky, oranžová paprika, červené zelí - na talíři vypadají skvěle a pro Vás to znamená dostatek správných karbohydrátů.

Žijete-li spíše sedavým způsobem života a nemůžete se bez svých karbohydrátů obejít, bude pro Vás patrně obtížné překonat nevyhnutelný výsledek rovnice: nadměrné množství karbohydrátů + minimum aktivity = nadměrné množství tuku.

Řešení je zřejmé. Snižte přísun nesprávných karbohydrátů. Co ale jíst místo nich? Jak se zbavit pocitu hladu? Tyto otázky mají jednoduché řešení...vlákninu a protein.

VLÁKNINA
Výživa a hubnutí - poradenství