Snižte přísun nesprávných tuků

 

Všichni víme, že nadměrné množství tuku v organismu může mít negativní vliv na jeho celkovou kondici. Tuk je však pro optimální činnost organismu nezbytný. Poskytuje organismu multifunkční živiny - nezbytné mastné kyseliny - důležité pro činnost každé buňky v těle. Tuky podporují pružnost cév a dodávají výživu mozku a nervovému systému.

Organismus ví zcela přesně, které živiny z každého jídla potřebuje. Pokud má některé živiny nedostatek, zůstane tak dlouho hladový, dokud mu zásobu této živiny nedodáte.

Koláče, pečivo, sušenky, sladkosti, čokoláda, křupky, atd. jsou snadno přístupné potraviny s obsahem tuku a cukru, nemohou však uspokojit chuť organismu. Neobsahují kvalitní široké spektrum živin nezbytných pro optimální činnost organismu. Místo toho zásobují naše ústrojí různými poškozenými formami tuků, například hydrogenovaným nebo částečně hydrogenovaným tukem či margaríny. Tyto druhy tuků nemohou být efektivně využity a vstřebány, proto jsou uskladňovány v podobě tukových buněk, které narůstají, dokud nedosáhnou maximální kapacity. Pak se znásobí, aby se vyrovnali s dalším přísunem těchto nesprávných tuků a tento proces stále pokračuje.

Zaměřte se na správné tuky a vyhýbejte se zpravovaným tukům. Správné tuky najdete například v ořechách, semenech a rybách. V moderní stravě často chybí zejména jeden druh nezbytných kyselin - omega 3, které můžeme získat z tučných ryb, jako jsou sardinky, makrely, losos nebo tuňák. Pokud nekonzumujete tučné ryby třikrát až čtyřikrát týdně, doporučujme zařadit do každodenního režimu kvalitní doplněk s obsahem rybího tuku.

ZPĚT
Výživa a hubnutí - poradenství