Zvyšte přísun vlákniny

 

Vláknina nám pomáhá dodat pocit plnosti - strava obsahující dostatek potravin s vysokým obsahem vlákniny Vám nikdy nedovolí dostat pocit hladu. Zvýšíte-li přísun vlákniny, dosáhnete mnoha výhod:

A které potraviny do této skupiny patří?

Zelenina - hodně zeleniny. Jezte tolik, kolik chcete. Nejméně sedm porcí denně. Jedna porce se rovná dvěma vrchovatým lžícím. Doporučujeme syrovou nebo lehce vařenou, především dostatečně různorodou. Barevný salát každý den je obrovským darem pro Vaše trávicí ústrojí.

Rovněž ovoce je skvělým zdrojem vlákniny, ale obsahuje také hodně cukru /fruktózy/, kterou organismus přeměňuje na glukózu a uskladňuje v podobě tuku, pokud tuto energii okamžitě nespotřebujeme. Téměř  veškeré druhy zeleniny mají nízký obsah cukrů, proto doporučujeme konzumovat více zeleniny a konzumaci ovoce omezit asi na dva kusy denně, chceme-li zhubnout.

Nedostatek vlákniny může být příčinou zpomalení vylučovacího procesu organismu, jeho přetížení toxiny a tím také zvyšování nadváhy. Potraviny s vysokým obsahem vlákniny skutečně potřebujeme! Proto konzumujte zeleninu a zařaďte do svého každodenního režimu kvalitní potravinový doplněk s obsahem vlákniny. Jen tak budete mít jistotu, že organismus dostává vše, co potřebuje.

PROTEIN
Výživa a hubnutí - poradenství